2019 Augusztus 07

Mivel nem a “híres” brit tudósok állítják, ezért hihetünk is az alábbi felmérésnek.

Egy most készült kimutatás szerint átlagosan 3-4 kiló szalad fel ránk egy-egy nyaralás alatt. Nagyjából éppen annyi tehát, amennyitől az emberek a szabadság előtt sikerült megszabadulniuk.

Mutatjuk, hogyan ne ess ebbe a hiába, és ne dobd ki a kukába az addigi kemény munkádat.

1. A legfontosabb étkezés: a reggeli!

Te is úgy vagy nyaralás idején, hogy beszabadulsz a szálloda reggelizőjébe és legszívesebben mindent felfalnál, mivel olyan sok a választási lehetőség?

Jobban belegondolva két típus létezik ilyenkor: van, aki a szénhidrátban gazdag péksütiket és müzliket választja, valaki pedig, mint otthon, semmit nem eszik délig - amit akkor bőven be is pótol.

Nos, egyik sem jó megoldás: nyaralás alatt próbáljunk meg arra törekedni, hogy együnk minél több egészséges, de tápláló dolgot reggelire, azt is mértékkel. Kiváló lehetőség és választás ilyenkor a teljes kiőrlésű, vagy rozskenyér sovány felvágottal, sok zöldséggel, vagy a zabkásák gyümölccsel, gyümölcsökkel kiegészített joghurttal, friss saláták, de a tojásból készült ételek is megfelelőek. Vagy akár a jól bevált frissen elkészített omlett, rozskenyérrel, frissen facsart gyümölcslével és vízzel. Ennél jobban nem is indíthatnád a napod.

2. All inclusive, avagy hogyan együnk egész nap!

Nyaraláskor, főleg, ha igénybe vesszük ezt a szolgáltatást, ekkor érezhetjük magunkat a legnagyobb veszélyben. Egész nap ehetünk, jobbnál jobb falatokat, amiket még el se kell készítenünk. Valljuk be őszintén: nehéz ilyenkor megállni a folyamatos nassolást.

Mégis érdemes ilyenkor is betartani legalább két szabályt. Az egyik, hogy egy nap csak öt alkalommal, reggel, tízórai idején, délben, uzsonnaidőben és este együnk. A másik pedig, hogy kis adagokat. Kerüld el a büféket és egyéb finomságokat kínáló helyeket.

3. Ne felejtsd el a mozgást, avagy ne punnyadj be teljesen!

Attól még, hogy nyaralsz, aktívvá is teheted a pihenést, hidd el a tested meghálálja maj. Használd ki a hely adottságait, legyen szó tengerpartról, ahol futhatsz vagy sétálhatsz friss levegőn, vagy egy konditeremről. Esetleg, ha van a környéken medence akkor egy kikapcsolós úszás is belefér.

Ne csak az ágyban fekvésről szóljanak a nyaralás percei! A vakáció jó alkalom lehet arra, hogy kipróbáljunk új sportokat, legyen az a kajakozás, a vízisí vagy a rafting. Kalandra fel!

4. Ehetsz lassan is… Végre!

Igen jól olvastad, végre van időd nyugodtan enni, nem kell sietned sehova. A hízáshoz az is hozzájárulhat, ha gyorsan, kapkodva eszünk, ennek a folyamatnak a vége elhízás lehet, hiszen nincs elég idő arra, hogy az agyunkig is eljusson, hogy már réges-régen tele vagyunk…

Tanuljuk el a franciáktól ezt nagyon egészséges szokást: nyaralás alatt végre van lehetőség a hosszú ideig tartó evésekre, az ízek élvezetére, ahelyett, hogy csak gyorsan befaljuk az ételt. Ez, ami igazán segít, hogy ne szedjünk fel plusz kilókat a vakáció ideje alatt.

5. Mértékkel nassolj!

Főleg a pihenés során nem kell lemondanod az összes finomságról. Lehet a strandon, vagy egy-egy kirándulás alatt is kicsit nassolnod. Azonban a sütemények, jégkrémek helyett párszor választhatsz néhány egészségesebb, de ugyanolyan finom nassolnivalót is. Például: gyümölcsök, sajtok, különböző olajos magvak - dió, a mandula, a pisztácia, a kesudió vagy a makadámdió. A strandon pedig a vattacukor és egyéb cukorbombák helyett válasszuk mindenki kedvencét, a retró főtt kukoricát.

6. Víz! Víz! Víz!

Ahogy minden ételt és programot megélnél, kipróbálnál, így az italokat, koktélokat is. Ezzel nincs is semmi gond, hiszen a nyaralás során a test és lélek kényeztetése a legfontosabb, hogy újult erővel térj vissza a mindennapi taposómalom. Azonban ekkor többet engedünk meg magunknak az italok terén is, legyen szó akár cukros üdítőkről, akár alkoholról. Mégsem szabad megfeledkezni arról, hogy a legfontosabb folyadék a víz, ebből kell a legtöbbet fogyasztani a nyaralás alatt is. Még akkor is igyekezzünk legalább napi két-három liter vizet meginni, ha sok mást is iszunk mellette. Vigyázat, a mindenki körében elterjedt alkoholos italok - sör, koktélok - hizlalnak a legjobban. Mi annyit ajánlunk, hogy ezek helyett válassz egy rozé fröccsöt, egy pohár száraz vörösbort, vagy cukormentes limonádét.

Ne feledd: fő a mértékletesség, a balance. Mindig ez legyen a szemed előtt, így nem lesz sokkoló kipihenve ráállni a mérlegre nyaralás után.

tanácsok életmód nyaralás mozgás kikapcsolódás reggeli tipp fagylalt holiday ice cream workout breakfast


Megtekintések száma: 20052


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet