2019 November 28

Kijössz a munkahelyről és sötétség fogad? Az idő is egyre hidegebb, téged meg lassan elkap a zord hangulat? Mutatunk inkább pár bevált módszert, hogyan küzdd le a téli depressziót és járjon át a jókedv ilyenkor is!

1. Iktass be vicces állatos képeket/videókat!

Űzd el messzire a rossz hangulatot állatos videókkal és simítsd ki az idegrendszered.

Nincs jó hangulatod? Ne erőltesd a vígjátékokat, pláne ne nézz szomorú filmeket, csak kapcsold be kedvenceidet a telefonodon vagy a laptopodon, és biztos, hogy sokkal felszabadultabb és vidámabb leszel!

Hihetetlen, de ez még a csokinál is jobb!

2. Hallottál már a fényterápiáról?

Előzd meg a téli levertséget fényterápiával! Ha a téli depresszió a hatalmába kerített, akkor hívd segítségül a színeket és a fényeket. Tudtad, hogy a fény energizáló hatása normalizálja a melatonin szintet, és javítja a hangulatot? Így, ha csak pár perced van, akkor vedd igénybe. Módjával a szoláriumot is lehet használni persze, ami szintén segít, hogy jobb kedvre derülj!

3. Edd magad vidámra! - Vigyázat, függőséget okozhat!

Télen különösen ajánlott odafigyelünk arra, mi kerül a tányérunkra, mivel tény, hogy étkezési szokásaink nagyban befolyásolják közérzetünket. Először is egyél kevesebb cukrot! Lehet, hogy elsőre csábítónak tűnik egy cukrozott péksütemény, vagy egy nagy tábla csoki, de ha sokszor vigasztalod magad ezekkel a nasikkal, ördögi körbe kerülhetsz, az alakodról nem is beszélve. Inkább egyél B-vitaminban gazdag banánt, omega-3 zsírsavban bővelkedő diót, só nélküli mandulát, kesudiót. Ezek amellett, hogy finomak, elveszik az édesség utáni vágyadat is, valamint szabályozzák a dopamin és a szerotonin szintet az agyadban. Ebből következik, hogy a depresszíó is nagyobb eséllyel kerül el.

4. Mozogj, mozogj, mozogj!

Igen, tudjuk, hogy kint hideg és sötét van és valószínűleg a hátad közepére se kívánod a mozgást. Azonban a sok kifogás helyett inkább menj hétvégén a barátokkal, pároddal, családdal hosszú sétákra, túrákra, így miközben élvezed a szép tájakat, a friss levegőt és a társaságot, mozogsz is. Ugyanilyen jó lehet, ha a bowlingozást, a táncot, vagy bármilyen más társas sportot iktatsz be. A lényeg, hogy szórakozva és társaságban mozgasd át a testedet!

5. Otthon is wellness!

Te is egy stresszes nap után a hűtő felé veszed az irányt a benne lakozó sütikért, azaz a boldogság hormonokért? Ilyenkor inkább vedd igénybe a fürdőszobádat és csinálj belőle egy igazi wellness-birodalmat. Kapcsold le a villanyokat, gyújtsd meg a kedvenc illatú gyertyádat, engedd tele a kádat vízzel, tegyél bele számodra nyugtató hatással bíró illatos fürdősót, és kezdődhet is a kikapcsolódás. Közben főzz nyugtató levendula vagy citromfű teát, tedd fel a kedvenc zenédet, majd merülj el és relaxálj!

érdekesség mozgás wellness tél tipp depresszió téli depresszió


Megtekintések száma: 1691


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet