2019 Augusztus 28

Abban a tudatban éled mindennapjaidat, hogy helyesen étkezel, odafigyelsz mindenre, mégis szépen lassan kúsznak fel rád azok a fránya kilók? Vagy csak egyszerűen stagnálsz a diétádban, de nem érted, hogy miért?

Segítségként hoztunk egy gyorstesztet, ami alapján rájöhetsz, hol csúszik el a dolog mindig.

A sikeres fogyókúra egyszerű receptje, hogy odafigyelsz miből, mennyit viszel be a szervezetedbe, mindezt természetesen sok folyadék - víz - kíséretében. Nehezen, de lemondasz a sok cukros és zsíros ételről. Ezt a sort folytathatnák sokáig, hiszen te is jól ismered a siker tényezőit, mégis hiba csúszhat a gépezetbe.

Nem a híres “brit tudósok” állapították meg, hogy nem mindenkinek felel meg ugyanaz a diéta, mivel mindenki más okból kezd el "bűnözni". Ezért először érdemes felderíteni, ki miért nassol.

Több típusba sorolhatjuk a nassolóknak, viszont mi most hármat veszünk alapul: Stressz miatt, unalomból vagy a jutalomból falatozó.

Te melyik vagy? Jöjjön a teszt, és derítsd ki. Olvasd el annak a leírását amelyiknél a legtöbb IGEN választ adtad.

Stresszevő:

  1. Vannak helyzetek, amikor teljesen elveszettnek érzed magad?
  2. Nehezen viseled, ha a magánéletedben feszültség támad?
  3. Ha ideges vagy, evéssel nyugtatod meg magad?
  4. A munkahelyi változásokat fenyegetésként éled meg?
  5. Hiányoznak az életedből a barátok, akikkel mindent megbeszélhetsz?
  6. Gyakran érzed úgy, hogy nem fogadnak el, nem szeretnek?
  7. Semmi nem hoz izgalomba, nem tud felpörgetni?
  8. Úgy érzed, a magánéletedben és a munkádban sok a teher a válladon, hogy nem tudod, mit csinálj?

Min változtass?

Akinek a vérében tartósan magas a kortizol-szint, az gyakrabban számíthat túlsúlyra. A stresszhormon serkenti a zsírszövetek gyarapodását, emellett javítja az étvágyat. Ezért is fontos, ha ilyen típusú vagy, akkor első körben tanuld meg kezelni a stresszt, mert addig ez a probléma fennmarad. Ebben segítséget nyújthatnak a kitartást igényló testmozgások – például a kerékpározás, úszás, gyaloglás, stb. A mozgás ugyanis csökkenti a kortizolszintedet, illetve az étvágyadat. A lassú, kiegyensúlyozott mozgásformák, például a jóga vagy a thai-chi ugyancsak segít a feszültség oldásában.

,,Unatkozom… együnk valamit!”

  1. Gyakran nasizol várakozás vagy utazás közben?
  2. Ritkán eszel terített asztalnál?
  3. Naponta ötnél többször étkezel?
  4. Előfordult, hogy hirtelen megjött az étvágyad, pedig egy perccel korábban még egyéltalán nem voltál éhes?
  5. Ritkán érzed magát étkezés után jóllakottnak és elégedettnek?
  6. Tele a ház/autó rejtegetett édességekkel?
  7. Gyakran eszmélsz arra, hogy finom falatok után kutatsz a lakásban?

Hogyan tegyél ellen?

Mielőtt fogyókúrába kezdenél, fontos megfigyelned, milyen gyakran és, hogy mit eszel Azt ajánljuk, hogy írd fel, hogy naponta hányszor nassoltál, illetve miből mennyit fogyasztottál – mindent! Így te is könnyen áttekintheted saját táplálkozási szokásaidat, és célirányosan tudsz rajtuk változtatni.

Egyél mindig ülve és asztalnál! Mivel, ha útközben eszel, azt az agyad nem tekinti étkezésnek, és rövid időn belül újra farkaséhesnek érezheted magad. Minden egyes falatot alaposan rágj meg, élvezd az ízeket! Így lehetőséget adsz szervezetednek, az agyadnak, hogy jelezze, ha már jóllakott, és tovább érzed magad elégedettnek. Amennyiben két étkezés között mégis megéhezel, mielőtt a hűtőhöz rohannál, akkor inkább igyál egy pohár vizet.

Önjutalmazó nassolás:

  1. Előfordul, hogy bizonyos szituációkban nem tudod abbahagyni az evést?
  2. Szeretsz gyorsan sokat enni, amikor csalódott vagy?
  3. Akadnak olyan ételek, amelyeket szívesebben készítesz és fogyasztasz el, ha kiegyensúlyozottnak érzed magad az élet minden területén?
  4. Éppen nagyon dühös vagy. Jobban érzed magad a nassolástól?
  5. Sokszor csipegetsz csak úgy unalmadban?
  6. Amikor várnod kell valamire, evéssel ütöd el az időt?
  7. Többet tudsz enni, ha egyedül vagy?
  8. Szégyelled magad, ha túl sokat ettél?

Megoldás:

Az ételek általában az agy jutalmazási központját helyezik aktivitásba, emiatt érezheted magad boldognak. Ezért nassolnak sokan, ha szomorúak, dühösek vagy magányosak. A jó hír az, hogy nemcsak az evéssel serkentheti-e központ működését. Számos más tevékenységgel – például egy fürdővel vagy egy sétával – ugyanezt a hatás érheted el.

Inkább jutalmazd magad egészségesen, kalóriamentesen. Gondold végig, és jegyezd fel, az evésen kívül mi tesz boldoggá: filmnézés, beszélgetős este, séta vagy egy jó edzés Ha legközelebb úgy érzed, csak egy szelet torta segíthet, az édesség helyett válassz a listára felírtak közül!

diéta stressz noimagazin diet stresszevés


Megtekintések száma: 26171


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet