Saturday, June 29, 2019

Ezek a finom falatok azonnal élvezetessé teszik a vaspótlást!


Ha odafigyelünk a vitaminok és ásványi anyagok megfelelő bevitelére, akkor elsőre biztosan a napi kalcium-, kálium- és C-vitamin fogyasztásra gondolunk. Viszont van egy olyan dolog amiről gyakran megfeledkezünk. A vas olyan esszenciális ásványi anyag, amely oxigént biztosít a tüdőnek, az összes testszövetünknek és izmainknak. Az emberi növekedéshez és fejlődéshez, valamint a sejtek és hormonok működésében is fontos szerepet játszik. A felnőtt nők napi ajánlása 18 mg (a terhesség alatt 27 mg-ra emelkedik) és felnőtt férfiak esetében 8 mg. A legjobb vasforrás a sovány húsok, csirke és hal. Emellett azonban rengeteg növényi alapanyag létezik, amelyek nagy mennyiségű vasat tartalmaznak. Íme a legmagasabb vastartalmú ételek:

Spenót


Quinoa


Étcsokoládé


Tökmag


Aszalt barack


Zabkása


Szardínia


Fehérbab


Edamame


Vörös lencse tészta


Tonhal

Hüvelyesek

Via Womansday

egészség táplálkozás vashiány


Megtekintések száma: 28862


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet