Wednesday, April 4, 2018

Egy friss tanulmány szerint az elalvás előtti kiwifogyasztás hozzásegít a mélyebb alváshoz. De vajon vannak más ételek is, amiktől tökéletesen kipihentető alvásban lehet részed?

A nemrég aktuális Alvás Világnapján indult el egy komolyabb kutatás, ami arra próbál rávilágítani, hogy vajon alvásból mennyi lenne elegendő, azt pedig hogyan lehetne elérni. A már említett elsődleges kutatások szerint jobban alszunk két kiwi lefekvés előtti elfogyasztása után, mivel a gyümölcs nagy arányban tartalmaz szerotonint - ami az alvás elengedhetetlen hormonja.

Baromfik és diófélék

A pulyka és a csirke telis tele van triptofánnal (esszenciális aminosavval), ami szintén megemeli a szerotoninszintet. "A magas tripofán- és B6 tartalmú ételek segítenek a melatonin előállításában, ami egy alvási ciklust irányító hormon." - magyarázta Nerina Ramlakhan, alvásszakértő. Mindezek tökéletes forrása még a bab, a lencse, a sajt, a tofu, a tonhal, a tojás, a magvak, a diófélék és a teljes kiőrlésű gabonák.

Cseresznye

Akár egyenesen be is viheted a melatonint. Melatonint tartalmaz a meggy, a cseresznye, és a zab is.

Banán és leveles zöldségek

A magas kálium- és magnéziumtartalmú ételek ellazítják az izmokat - ez főként azok számára fontos, akik a nap során hosszú ideig nem képesek pihentetni végtagjaikat. Jó magnéziumforrás minden dióféle, a teljeskiőrlésű gabonák, és a sötétzöld leveles zöldségek. A káliumgazdag ételek közé tartozik a banán. a burgonya, a sárgabarack, és a tej is.

Nagyon fontos, hogy mikor eszel

Aki már részt vett hatalmas, hétvégi, családi lakmározásokon, bizonyára észrevette, hogy elálmosodik utána. Épp ezért kisebb adagok elfogyasztása a célszerű, ugyanis ez épp az ellenkezőjét teszi a testtel: hasznosabb alvásra késztet nap végén. "Sokan álmosak lesznek egy nagy étkezés után, aminek oka a túlevés. Ilyenkor a magasba szökik a vércukorszint, aminek hatására az inzulinszint lenyugtatja a szervezetet. De nemcsak a mennyiségen van a hangsúly: fontos például, hogy minden nap fogyasszunk reggelit. A reggel bevitt étel stabilizálja a vércukorszintet és minimalizálja az adrenalinképződést - ez pedig nap végére elegendő melatonint termel a tökéletes elalváshoz." - mondta Ramlakhan.

via theguardian

test és lélek sportos alak gyümölcsös ételek élj okosan emberi test alvás reggeli étkezés női praktikák táplálkozás étkezés női problémák kalória égetés


Megtekintések száma: 272692


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet