Thursday, June 7, 2018

A nyugodt és pihentető alvás elengedhetetlen szükséglet mindenki életében...

...így nemcsak a mennyiség a fontos, hanem a megfelelő pozíció is.

Mivel életünk több mint egyharmadát alvással töltjük, ez éppoly fontos, mint a víz vagy a levegő. Az emberek több, mint 90 százaléka minden éjjel ugyanolyan pózban alszik. Érdemes megvizsgálni, hogy az egyes pózoknak milyen egészségügyi előnye illetve hátránya van.

Háton fekvés

Egészségügyi szempontból ez a pozíció az ízületi gyulladásban lévőknek tökéletes, ugyanis a súly egyenletesen oszlik el a testen. Rossz választás azok számára akik rendszeresen horkolnak, mivel a nyelv és az állkapocs izmai teljesen elernyednek, az állkapocs a gravitáció miatt megereszkedik. Ennek következtében a torok keskenyebb lesz, a légutak beszűkülnek.

Hason fekvés

A horkoló emberek számára a legideálisabb választás, mivel így nem lankadnak el az izmok a torok környékén, mint háton alvásnál, és nem záródik el a levegő útja. A fogaknak viszont kifejezetten rosszat tesz, mivel az alsó álkapocs előrébb kerül a felsőnél. Folyamatos nyomás van az alsó fogsoron, az összeérő fogak pedig gyorsabb kopáshoz vezetnek, de akár az álkapocs is eldeformálódhat. Ez a testhelyzet jelentős nyomást gyakorol a hasi, mellkasi szervekre, így a tüdőre is, aminek következtében friss oxigénhez jut a véráram, a szervezetünk.

Magzati póz

Sokak kedvence közé tartozik, de valójában csak a csecsemők és terhes nők számára ajánlott, ugyanis kényelmet szolgál, enyhíti a horkolást és megkönnyíti az alvást. Azonban nem jó a nyak és hátfájás ellen, és nem segíti elő azt, hogy a mellek megfelelő formában maradjanak. Ha mégis erre esik választásunk, akkor olyan párnát használjunk, amely tökéletesen kitölti a nyak és váll közti távolságot. Így elkerülhető az ébredés utáni kellemetlen fejfájás, vagy nyaki fájdalom.

Oldalt fekvés

Kifejezetten ajánlott azok számára, akiknél a gyomorsav visszacsorog a nyelőcsőbe, és ég a gyomruk. Azt mondják, a baloldalon fekvés a kedvezőbb hatású. Segít megelőzni a nyak- és hátfájás kialakulását, és kisebb az esély a horkolásra. Hátrányai közé sorolható, hogy rosszat tesz az arcunkon lévő nevetőráncoknak, a párnától ugyanis kissé összenyomódik az arc.

A leírtak alapján megfigyelhető, hogy a mennyiség még nem minden, fontos az alvási pozíció is, hogy elkerüljük azokat a fájdalmakat, amelyek kialakulhatnak alvás közben. A legfontosabb, hogy mindenki saját maga számára kísérletezze ki, melyik pozíció a legmegfelelőbb számára. Próbáljon ki minél több változatot, a nyugodt és egészséges alvás érdekében!

Forrás: Baratno.com


Megtekintések száma: 640637


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet