Monday, April 9, 2018

Dió

Minden dióféle tartalmaz valamennyi omega-3 zsírt, alfa-linolén savat, de a legtöbbjük csak nyomokban. A valódi zsír győztes az egyszeresen telítetlen zsír. A dió, gyakorlatilag egy gazdag omega-3 forrás. 1 uncia majdnem 3 gramm alfa-linolén savat tartalmaz.

Gyömbér

Évszázadok óta használják gyomor-panaszokra, gyomoridegességre, emésztési panaszokra, a gyömbér gyulladás-csillapító, serkenti az izmok vérbőségét, és izomfájdalom esetén is segít. Bebizonyosodott, hogy étkezéskor az elfogyasztott kalória mennyiséget is csökkenti.

Zabkása

A nagyon lassan emészthető zabkása alacsonyan tartja a vércukor és az inzulin szintet, miközben magas zsírégető hatású. A kutatások bebizonyították, hogy azok az atléták, akik reggel lassan emészthető zabkását fogyasztottak, a nap folyamán több zsírt égettek el, mint azok, akik gyorsan emészthetőt.

Avokádó

Az avokádóban lévő egyszeresen telítetlen zsír már az edzés, munkavégzés alatt elégeti a zsírt, és energiával látja el a szervezetet. Az avokádó egy nagyon érdekes szénhidrátot, a manonheptulózt is tartalmazza, ami egy cukorfajta, tompítja az inzulin csökkenését és elősegíti a kálcium felszívódását, és mindkettő fontos a zsírcsökkentésben.

Lazac

Ez a hal a leggazdagabb omega-3 EPA és DHA forrás. A lenmaggal ellentétben, ami szintén tartalmaz omega-3-at, de EPA-ra és DHA-ra kell konvertálni, a lazac ezeket direkt tartalmazza és nincs szükség átváltásra. Ily módon azonnali zsírellátáshoz jut a szervezet, ami történetesen zsírégető hatású is és blokkolja a zsír tárolását is.

Szójabab

A szójabab azonnali szója fehérjét tartalmaz, amire az izmok építésénél van szükség, ugyanúgy, mint más jellegű fehérjék, akár a marhahús, vagy savó. A szójáról az is bebizonyosodott, hogy segít a zsír lebontásában, valószínűleg azért, mert csökkenti az étvágyat, ezáltal a kalória bevitelt.

Víz

Minden bizonnyal ez a legjobb szövetségesünk az elhízás elleni küzdelemben. A tanulmányok rávilágítanak, hogy a 2 pohár víz elfogyasztása 30%-kal növeli az anyagcserét. A becslések szerint, ha egy évig reggeli, ebéd és vacsora előtt 2 pohár hideg vizet fogyasztunk el, akkor, 17.400 kalóriától szabadulunk meg, lefordítva, körülbelül 2 és fél kiló test-zsírtól!

Lenmag

A lenmag omega-3 zsírsavat, alfa linolénsavat tartalmaz. Bebizonyosodott, hogy ez az omega-3 zsírsav zsírégetésre stimulálja a géneket, valamint, hogy ne tárolják a zsírt.

Grapefruit

A Scripps Klinika (San Diego, Kalifornia), egy tanulmányban tárta fel, hogy naponta egy fél grapefruit elfogyasztása, vagy 2 dl grafruitlé napi háromszori elfogyasztása, a normál diéta fenntartása mellett, vagy akár diéta nélkül is, egy tizenkét hetes időtartam alatt kb. 2 kg, egyeseknél kb. 5 kg súlycsökkenéssel járt. Az eredmények a grapfruit azon tulajdonságára mutattak rá, miszerint csökkenti az inzulin szintet, valamint a narangin nevű kémiai anyagnak, amely megakadályozza a zsír lerakódását a szervezetben.

Méz

Hát, igen, ez cukor, de elég alacsony a glukémiás indexe. Az inzulin szintet stabilan és alacsonyan tartja, valamint fontos a szervezetben történő zsírlebontó hatása is. A méz gazdag salétromsav (NO) metabolit, ami végső soron azt jelenti, hogy a szervezetet zsírcsökkentésre ösztönzi a zsírcellákból.

Mogyoróvaj

Egy újabb egyszerű telítetlen zsírforrás, ami segít a zsír lebontásban. Ami igazán vicces, az, az, hogy nagyon sok gyártó alacsony zsírtartalmú mogyoróvajat gyárt! Természetesen, az egészséges, egyszerű telítetlen zsírokat szénhidráttal, nevezetesen cukorral váltják ki. Kerüljük ezeket és a természetes mogyoróvajat válasszuk.

Tojás

Igen, a tojást is hozzáadtuk az izomépítő ételekhez. Hogy’ lehet ez egy zsírégető étel? A kutatások szerint, azok, akik reggelire tojást fogyasztanak, nemcsak kevesebb kalóriát visznek be a szervezetükbe, de a nap folyamán jelentős mennyiségű testzsírt is veszítenek.

Chili paprika müzli

Az erős paprikák aktív capsicint tartalmaznak, egy olyan vegyi anyagot, ami fokozza a kalória égetést, valamint csökkenti az étvágyat, ezáltal a bevitt kalóriát is. A kalória égetést különösen fokozza, ha koffeinnel fogyasztjuk.

Brokkoli

A szálas szénhidrátok nem tartalmaznak magas természetes szénhidrátot, vagy kalóriát, de emelik a teltség-érzetet, ezért nagyszerű ételek a soványság megtartásában. A brokkoli fitokémiai anyagokat is tartalmaz, ami fokozza a zsírvesztést.

Olíva olaj

Mint az avokádó, az olíva olaj is egy nagyszerű egyszerű telítetlen zsír forrás. Nemcsak alacsonyan tartja a „rossz” típusú koleszteri szintet, de segíti a szív- és érrendszeri egészség fenntartását is.

egészség fogyás fogyókúra kalória szegény


Megtekintések száma: 111324


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet