Thursday, April 5, 2018

Az alacsony szénhidrát tartalmú diéta csak akkor hatásos, ha tisztában vagy vele, hogyan csináld. Ezt a három hibát soha ne kövesd el, különben nincs értelme csinálnod!

Az alacsony, vagy csökkentett szénhidrát tartalmú diéta valóban remek módja a fogyásnak, ezt nem csak a rengeteg tapasztalat, hanem a különféle tudományos vizsgálatok is igazolják.

Népszerű diéta

Éppen ezért nem véletlen, hogy manapság ez az egyik legkedveltebb és egyben legnépszerűbb fogyási módszer jelenleg.

A szénhidrátok, amelyek a sütikben, az édességekben és a chipsben vannak, nagyon finomak, ám a szervezeteddel nem tesznek jót hosszú távon. Gyakorlatilag könnyen meghízik az ember tőlük, és más egyéb egészségkárosító hatásuk is van.

Friss megfigyelések szerint növelik a magas vérnyomás és a cukorbetegség kockázatát is. Érdemes tehát megpróbálkoznod a szénhidrát csökkentett diétával, azonban ezt is tudni kell jól csinálni.

Ha ugyanis hibázol, vagy nem megfelelően alkalmazod ezt a diétát, akkor semmilyen eredményt nem fogsz vele elérni. Ezért lehetőleg semmi esetre se kövesd el a 3 legsúlyosabb hibák egyikét sem.

3 súlyos és gyakori hiba

Nagyon gyakori hiba, és tipikusan a kezdők esnek bele, hogy teljesen és azonnal megvonják maguktól a szénhidrátokat. A tested azonban ezt hosszú távon nem bírja. Sőt, ha megvonod magadtól ezeket a tápanyagokat, éppen az ellenkezőjét érheted el.

Kutatások bizonyítják, hogy hosszú éheztetés során – beleértve a szénhidrát megvonást is – a szervezet beáll egyfajta túlélő, energiatakarékos üzemmódba. Ez annyit tesz, hogy jóval kevesebbel is beéri, és abból is a lehető legtöbbet elraktározza.

Ezért van az, hogy ha valaki egy drasztikus fogyás után újra visszatér a megszokott életmódjába, hamar akár a lefogyott kilók dupláját is magára szedheti.

A szervezeted olyan, mint egy autó. A szénhidrát az üzemanyag, és az autó nem működhet nélküle. Nem mindegy, mennyi szénhidrátot fogyasztasz, neked törekednek kell arra, hogy minél kevesebb, de az autó működéséhez elegendő üzemanyagot tankolj.

Ha nem eszel elég szénhidrátot, és hirtelen vonod meg magadtól teljes mértékben, akkor hosszabb távon agresszív, ingerült leszel, és a közérzeted is jelentősen romlani fog, ami a diéta abbahagyását eredményezheti.

A másik gyakori hiba az, hogy nem a megfelelő szénhidrátokat viszed be a szervezetedbe. Ugyanis szénhidrát és szénhidrát között is van különbség. Kerülnöd kell az olyan szénhidrát tartalmú készételeket, melyek már készen kaphatóak, mint például a chipsek, csokoládék, cukrok, és egyéb édességek, de ide tartozik a fehér kenyér, és a legtöbb péktermék is.

Kenyér helyett egyél teljes kiőrlésű kenyereket, valamint olyan ételeket, melyekben a szénhidrát mellett magas rosttartalom is jelen van. A zab is egy kitűnő táplálékforrás ilyenkor, mert nem csak rostokban gazdag, de nagyon laktató is.

A túlevés a harmadik nagyon végzetes, gyakran elkövetett hiba. Az, hogy alacsony szénhidrát tartalmú diétán vagy, és nem eszel fehér kenyeret, édességeket és csokit, még nem jelenti azt, hogy minden mást féktelenül tömhetsz magadba.

Nagyon fontos, hogy nyomon kövesd, miből mennyit eszel, és ha nem érted el a kívánt testsúly csökkenést, változtass, csökkentsd az napi adagokon.

egészség fogyás diéta gyakori hibák


Megtekintések száma: 217408


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet