2016 Október 02

Étrend tanácsadó kisokos, fiatal anyukáknak! Avagy mit adj a gyereknek enni, ha azt akarod, hogy egészséges és fitt maradjon!

Ma egyre több a már egész fiatal korban túlsúllyal küzdő gyerek. Ennek egy nagyon kis százalékában van csak genetikai oka.

Akár tetszik ez a szülőknek akár nem, de nagyobb részt a szülői felelőtlenség, és a rendkívül egészségtelen táplálkozás okozzák a gyermek súlyának elszabadulását.

De mit adjunk neki, hogyan etessük, hogy elkerüljük azt, hogy egész életében a súlyával küzdjön majd?

Került a mesterséges anyagot tartalmazó ételeket

Manapság mindenben van valami mesterségesen előállított. Ezek az anyagok egyrészt nem egészségesek, másrészt a mai napig nincsenek tisztában a kutatók a hosszú távú hatásaikkal. Egyszerűen nem telt el annyi idő, hogy kimutassák az esetlegesen káros összefüggéseket.

Éppen ezért gyermekünk egészsége érdekében amennyire csak lehet, hanyagoljuk a mesterséges, vagy tartósítószert tartalmazó bébi ételeket, vagy ha már nagyobb a gyermek, akkor a szintén mesterséges dolgokat tartalmazó dolgokat.

Egyrészt ezek a mesterséges adalékok bizonyos esetben allergiát is képesek okozni, amit aztán egész életében magával cipel a gyermekünk, másrészt egyes kutatások szerint a rákre való fogékonyság kockázatát is növelhetik.

Túl zsíros ételek

A már növésben lévő, egész nap játszó gyermek láthatóan tele van energiával, majd kiugrik a bőréből. Ehhez pedig rengeteg energiára van szüksége. Ne essünk bele abba a hibába, hogy zsíros ételekkel tömjük, mert nem az jelenti a megfelelő energiamennyiséget.

Ettől csak elhízott lesz, és nála is kialakul a rossz berögződés, hogy a gyermekeit majd hasonlósan zsíros ételekkel fogja etetni, mert ezt a mintát látta tőled. Táplálkozzatok rendesen, egyetek sokkal több zöldséget.

Ma már rengeteg recept van, melyeknek a zöldségek a főszereplői. Ne fél tőlük. használd párolva, rántva, sütve, főzve, meglátod, változatos étrendet készíthetsz belőlük.

Csak ritkán nassoljon

A gyerekek szeretnek nassolni. Pont. Ezen nem nagyon tudsz változtatni, mert a gyerekkorhoz hozzátartozik. Azonban nem mindegy, hogy mit is nassol pontosan a gyermek. Ha féktelenül tömi magába a chipset és a ropit, és hisztizik ha nincs otthon, akkor komoly gondban vagy, mert a gyereked már szinte követeli a nasi meglétét.

Van egy jó hírünk: nem kell leszoktatnod a nassolásról, elég csak a nassolás gyakoriságát egy kordában tartható keretbe leszorítani. Ha ez még mindig nem elég, az is egy járható út, hogy a nassolni való chipset lecseréled valami egészségesre.

Aszalj erdei gyümölcsöket, vagy barackot, szőlőt, készíts szárított alma szirmokat, amiket megszórsz egy ki fahéjjal. Így egy természetesebb, sokkal táplálóbb, és ne annyira káros nassolni valót tudsz készíteni.

Az édesség egyen kiváltság, jutalom

Az édesség, mint a csokik, cukrok, sokkal nagyobb mértékben fogynak ma már, mint húsz évvel ezelőtt. A gyermekek szinte töménytelen mennyiségben falják őket, ami nagymértékben növeli a cukorbetegség kockázatát.

Érdemes megálljt parancsolni, és csak akkor engedni a gyereknek a bűnös élvezeteket, ha különleges élethelyzetek vannak. Ez azért jó, mert így ő is megtanulja, hogy a csoki és a cukorka valami különleges, és nem egy olyan étel, amit állandóan enni kell, nem az lesz számára a megszokott.

baba mama egészség étrend életmód gyereknevelés


Megtekintések száma: 12885


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet