2016 Szeptember 07

Többször előfordul a szoptatás ideje alatt, hogy úgy érezzük, nem elég az anyatejünk? Összeszedtünk 10 nagyszerű praktikát, mellyel ezt megelőzheted, és tejtermelésre ösztönözheted szervezeted!

1. Igyál sok vizet


Azt már nyilvánvalóan tudod, hogy a víz rendkívül fontos a szervezetnek. Egy tanulmány szerint az amerikaiak 75%-a szenved krónikus dehidratáltságban, vagyis krónikus kiszáradásban, ami annyit tesz, hogy nem fogyasztanak kellő mennyiségű folyadékot. Ha pedig nincs elég folyadék a szervezetedben, a szoptatás szervezetet megterhelő időszakában nem tudsz elég tejet sem termelni. Ezért ügyelj arra, hogy mindig igyál kellő mennyiségű vizet!

2. Reggeli zabpehely

A reggeli zabpehely egészséges. Nem csak azért, mert tele van rosttal és ásványi anyagokkal, hanem mert felfrissíti szervezeted, és megadja neki a kellő energiamennyiséget már korán reggel. A tejed minőségére is hatással van. Ha minden reggel elfogyasztasz egy kis zabpelyhet tejjel vagy joghurttal, sokkal táplálóbb lesz az általad termelt tej, a kicsi pedig sokkal egészségesebb lesz.

3. Sütemények, kekszek

Ez tűnhet a legfurcsábbnak, azonban tudományosan igazolt tény, hogy egyes sütemények, kekszek pozitív hatással vannak a tejtermelésre. Nézzünk körül otthon, járjunk utána, hogy mely kekszek rendelkeznek a lehető legnagyobb jótékony hatással szervezetünkre, és kezdjük el fogyasztani őket, de ügyeljünk a mértékletességre!

4. A fokhagyma ereje

A fokhagyma sok nőt elriaszthat, azonban ne ijedjünk meg, nem kell nagy mennyiségben és nyersen fogyasztanunk. Már azzal is kellően sokat teszünk magunk ás babánk egészségéért, ha ételeinkben belecsempésszük valamilyen módon a fokhagymát. Reszelve, sütve vagy párolva. A fokhagyma ugyanis képes beindítani pangó tejtermelésünk. 

Ha pedig kifejezette undorodunk tőle, a patikákban vásárolhatunk magunknak könnyen fogyasztható fokhagyma tartalmú pirulákat is.

5. Répa

Kelts fel a benned szunnyadó nyulat, és egyél sok-sok répát! A répában rengeteg a vitamin főleg az A vitamin, és tele van növényi rostokkal, ami jót tesz neked is és a babának, valamint fokozza a tejtermelést. Érdemes néhány óránként elrágnod egyet minden nap!

6. Édeskömény

Mindegy, hogy milyen formában, de ha édesköményt fogyasztasz, vagy belecsempészed az étrendedbe, az jótékony hatással lesz a szervezetedre, és a metabolikus folyamataidra. Ráadásul az édesköményt a népi gyógyászatban gyakran használták gyomorfájásra, és gyomorbántalmak kezelésére.

7. Diók, diófélék

Az anyaság nehéz meló. Főleg az elején, a szoptatás időszakában érezhetjük ezt rendkívül megterhelőnek, és gyakran úgy érezzük, de jól esne most egy kis rágcsálni való, hisz kijárt nekünk! 

Ilyen esetben érdemes diót, dióféléket fogyasztanunk, ugyanis ezek vannak leginkább pozitív hatással a tejmennyiség növelésére.

8. Zöld papaya

Rendkívül lédús gyümölcs, 90 százaléka víz. Energiatartalma 126 J, fehérjét 0,4, zsírt 0,1, rostot 0,7 grammot találunk benne százgrammonként, sok C-vitamint, aszkorbinsavat is tartalmaz, de ennél is jelentősebb az A vitamin tartalma. Papaint és más hasznos enzimeket, közel 20-féle aminosavat, B-, C- és E-vitamint, kalciumot, vasat is kimutattak benne.

9. Szezámmag

A szezámmagot magában is ehetjük, de ha szezámmaggal bolondítjuk meg ételeinket, szintén kedvező hatást érhetünk el. Ha pedig édesszájúak vagyunk, akkor nassolhatunk szezámmag alapú kekszeket, szeleteket.

10. Gyömbér

A gyömbérről azt beszélik, hogy nem csak a gyomorbántalmakra jó – képes megelőzni a terhességi eredetű hányingert is – hanem tápláló, főleg a szoptatási időszakban érdemes belőle fogyasztanunk. Jelentős mennyiségű A-, B1-, B2-, E-vitamin van benne, de még ennél is több Kalcium, ami kifejezetten fontos.

Képek


zöldségek vitaminok vitamin tanácsok kezdő anyáknak baba baba mama gyümölcsök egészség


Megtekintések száma: 45994


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet