2019 Augusztus 15

Lassan vége a bikiniszezonnak, és az ősz kezdetével kezded elveszteni a motivációdat?

Manapság egyre többen igyekeznek a mozgást mindennapjaik részévé tenni, de bármennyire is lelkes az ember, mindenkivel előfordulhat, hogy belefásul a mindennapos rutinba és elveszti a kezdeti erőt, amivel eddig hajtott. Megmutatjuk az új utakat, amivel motiválhatod magad az új kihívásokra, hogy fitt legyen az ősz is!

Vegyél pár újdonságot!

Frissítsd fel az sportos ruhatáradat is. Egészen új embernek érzed majd magad az új szerkókban, amik segítik megtörni az edzés adta monotonítást.

Felmérések szerint elsősorban a nők azok, akikre egy új sportruha lelkesítően hat, éppen ezért egyre több sportruházatot forgalmazó üzlet bővíti a női kollekciók kínálatát, hogy a profi- és hobbi sportolók egyaránt megtalálják a tréningekhez szükséges kényelmes kellékeket.

Mindig jobb együtt!

Itt is él a szabály, miszerint párosan szép az élet. Legyen szó fanatikus vagy lelkesítő partnerről, a tréning sokkal könnyebben megy majd, nem beszélve arról, hogy nagyon hamar el fog telni az edzéssel töltött idő. Ha nincs a baráti társaságodban olyan személy, aki szívesen csatlakozna hozzád, válassz olyan mozgásformát, amely csapatban is végezhető. Ebben az esetben kiváló választás lehet egy crossfit, HIIT, spinning, alakformáló edzés vagy futóklub. Sőt válassz olyan edzést, amellyel versenyekre is lenne lehetőséged, hogy tovább növeld a motivációdat.

Zene bekapcs, világ kikapcs!

Hallgass zenét! Zenével minden könnyebb! Kutatások is kimutatták, hogy 15%-kal megdobja az edzés teljesítményét 1-1 pörgösebb dallam. Érdemes olyan zenékkel telerakni a playlistedet, amik hallatán semmi se tűnik lehetetlennek. Hidd el, messzemenően pozitív hatással lesz a mindennapjaidra, a munkádra, az egész életedre, ha nap, mint nap ilyen érzések hatása alatt leszel.

Ne nyomd sokáig!

Szerencsére a több órás, hosszú edzések kora lejárt. Ma már jól tudjuk, hogy egy 20-25 perces, nagyon intenzív edzéssel sokkal többre megyünk, mintha másfél óráig bohóckodnánk a kis súlyokkal. Ezt a módszert úgy hívják, hogy HIIT (high intensity interval training), ami magyarul nagyjából magas intenzitású rövid edzést jelent. A lényeg az, hogy a 20-25 perc alatt tényleg adjatok bele mindent, és csorogjon rólatok a víz, mert ha így tesztek, tényleg nincs szükség a hosszú edzésekre. Neten rengeteg edzéstervet találtok erre a módszerre.

Legfontosabb: tartsd magad a tervhez!

Ami biztos: ezen áll vagy bukik minden. Mindig kell egy terv, ami egyfajta mankóként és útvonalként ott van veled. Ezen kisebb-nagyobb változtatásokat végezhetsz, hiszen senki sem egy robot. Tűzz ki napi, heti és havi célokat, de legyen meg a végső cél is.

A legjobb, ha előre átgondoljuk és megtervezzük az aznapi edzést, ez segíthet abban, hogy még motiváltabban végezzük a napi mozgást. Így fejlődésünket is könnyebben nyomon követhetjük, hiszen idővel érezni fogjuk, az első napokban meghatározott számok és időintervallumok napról napra könnyebben és gyorsabban mennek majd. Rengeteg applikációt találhatunk, amelyek segítségével könnyen és gyorsan készíthetünk saját személyre szabott tervet, ilyenek például a Nike Traning Club, vagy a MyFitness Pal.

Azonban maradhatsz a régi jól bevált füzetes, vagy telefonos edzésnaplónál is. Végülis ad valami pluszt az aznapi edzéshez, amikor este nekiállsz beleírni, összehasonlítgatni az eredményeket. Ha még nem próbáltad volna, mindenképpen érdemes belevetni magad, arról nem is beszélve, hogy ez csak a tiéd, úgy néz ki, ahogy szeretnéd, egyszóval a kreativitásodat is kiélheted.

Mindig tartsd észben, hogy az út a fontos, nem a cél. Töltsd meg sikerekkel, barátokkal, zenével és örömmel!

edzés workout


Megtekintések száma: 1521


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet