2018 Március 26

A tippek és a trükkök jók, de csak ha igazak.

Amikor felmerül a fogyás gondolata, alapvető fontosságú, hogy a kutatási tényekre alapozzunk és próbáljuk elkerülni a reménytelen, folytonosan változó mágikus trükköket. A lehetőségek, függetlenül attól, hogy, milyen keveset tudunk a fogyókúráról, és a táplálkozás tudományról, valószínűleg ellentmondásos tanácsok százait hallotta már, ami összezavarta és, őszinténszólva, nem is tett jót.

A széles körben igaznak vélt tévhitek száma egyre csak növekszik és, persze az Ön céljainak útjába állhatnak. Ezek közül néhány meglepheti …

Tévhit: Rossz, ha „telítettség” érzése van étkezés után

Égbekiáltó, nyílvánvaló ostobaság, de ez az egyik leggyakoribb tévhit a fogyókúrázók körében. Az a hiedelem, hogy éheznie kell, vagy, hogy valamilyen módon a szervezetét kell éheztetnie, hogy súlyt veszítsen, veszélyes és kontraproduktív hit, és mértéktelen evésbe és súlygyarapodásba torkollik.

Tévhit: a szénhidrát a gonosz és hízlal

Sokan keresztrefeszítetenék a szénhidrátokat, a gonoszt látják bennük, amiktől csak hízni lehet. Ez egyszerűen nem igaz. A fő ok, amiért az emberek a táplákozás ellenségét látják a szénhidrátban az, hogy a magas szénhidráttartalmú ételek kényelmesek, és könnyen túlehetjük magunkat velük.

A túl nagy mennyiség okozza a gondot, nem a szénhidrát, tehát, egyszerűen csak arról szól, hogy az adagot, a mennyiséget kell kontrolállnunk. Ez, viszonylag könnyen elérhető, ha a diétába a teljeskiörlésű gabonákat és zöldségeket visszük be. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesz teltségi érzése étkezés után.

Tévhi: Étrendkiegészítők segítik a fogyást

Az interneten egy csomó média kampány található, ami az étrendkiegészítőket hírdeti, így ez az iparág óriásivá duzzadt. Százával kínálják a piacon a különböző termékeiket, drámai hatást igérve, de, amikor bevizsgálják, kiderül, hogy ezek a rendkívüli hatások elmaradnak.

Vitatott, hogy ez a placebó hatás, ami ezekben az étrendkiegészítőkben rejlik, sikeres-e, hiszen, lényegében, azok, akik szedik, azt kívánják, hogy hasson, ezért természetesen kevesebbet is esznek, és többet is edzenek. Nehéz, nem azt hinni, hogy mindez nem marketing.

Tévhit: A kihagyott reggeli befolyásolja a testsúly

A kutatások ténylegesen kimutatták, hogy több súlyproblémájuk van azoknak, akik kihagyják a reggelit.

Ugyanakkor, fontos tudni, hogy ennek nem maga a reggeli az oka. Nagy valószínűséggel azok, akik kihagyják a reggelit, egyéb, „egészségtelen” szokással is rendelkeznek, akik, viszont mindennap reggeliznek, általában tudatosan étkeznek.

Tévhit: a gluténmentes ételek csodát művelnek a súlyvesztés terén

Logikusnak tűnik, hogy, ha visszafogjuk a tészta, a kenyér és a pizza fogyasztást, akkor az segít a súlyvesztésben, ez teljesen biztos. A probléma az, hogy az emberek más kalória-forrást is bevisznek a diétájukba. Ez persze, később mértéktelen evéshez vezethet, vagy pedig teljesen feladják a diétát.

Mivel sok étel ma már gluténmentes változatban is megvásárolható, könnyen gondolhatnánk, hogy ez jobb alternatíva – de nem így van. A glutén számos teljes kiörlésű élelmiszerben is megtalálható, amely egy sor vitamint, ásványi anyagot és rostokat tartalmaz, ami alapvető fontosságú az egészséges táplálkozásban. Kivéve, természetesen akkor, ha az étrendi követelmény előírja, hogy csak gluténmentes élelmiszert kell fogyasztani.

Sarah Appleford egy tapasztalt író, szenvedélyes utazó és egy gyermek édesanyja. Amikor, éppen nem járja a világot, akkor Sarah írással, és tanulással tölti a napjait és élvezi a szülőség gyötrelmeit.

egészség fogyás fogyókúra súlyvesztés étkezés


Megtekintések száma: 38350


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet