2016 Szeptember 19

Krónikus álmatlanságban szenvedsz? Vagy csak nem tudod épp lehunyni a szemed? Íme, 10 tipp, hogy nyugodt, pihentető éjszakád legyen, sok alvással.

1. Természetes ellazítók

Altatók, és egyéb szintetikus nyugtatószerek helyett érdemesebb a természet erejével próbálkozni. Ha lefőzünk egy kifejezetten nyugtató céllal készített teafőzetet, akkor lefekvés előtt elkortyolgatva segíthet minket mély álomba merülni.

2. Fuss egyet alvás előtt

Ha nehezen ragad le a szemünk, azt is jelezheti, hogy a szervezetünkben még túltenghet az energia. Érdemes ilyen esetben alvás előtt lefárasztani magunkat. Menjünk, fussunk két-három kört az utcában, vagy a ház előtt.

A futás után vegyünk egy kellemes, hideg zuhanyt, vagy egy jó forró fürdőt, mely ellazít. A megerőltető testmozgás után a szervezetünk szinte könyörögni fog a pihenésért.

3.Nyugtató habfürdő

A kellemesen nyugtató habfürdő szintén álmosító hatással van a szervezetünkre. Felkészíti ugyanis szervezetünket a pihenésre. Este, lefekvés előtt érdemes tehát megmártóznunk, és ha kell, el is ücsörögnünk a kádban, míg ki nem áznak ujjaink.

4. Intézzünk el aznap estére mindent

Gyakran előfordul, hogy a nap nem úgy zárul, ahogy kellene, és még rengeteg teendőnk lenne. Ilyenkor akaratlanul is erre gondolunk, és bosszant minket, hogy ne haladtunk.

Érdemes napközben úgy alakítani a teendőinket, hogy este elégedetten fekhessünk le, nem gondolva arra, hogy mennyire megcsúszott minden a nap folyamán.

5. Koffein limit

Ha nagy kávésak vagyunk, beleeshetünk abba a hibába, hogy még délután, vagy akár este 5-6 óra után is kávézunk. Ha így teszünk, ne csodálkozzunk, hogyha nem tudunk elaludni.

Limitáljuk a napi koffein mennyiségét, igyunk csak reggel egy kevés kávét, délután pedig már ne fogyasszunk, mert az esti álmunk rovására mehet.

6. Üres gyomorral ne feküdjünk le

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy főleg diéta esetén üres gyomorral alszanak el. Vagy legalábbis próbálnak. Mert ilyenkor a szervezete egyszerűen könyörög az ételért.

Rossz a konform érzetünk, és nem leszünk képesek elaludni, még ha akarunk sem. Együnk pár falatot este, ha nagyon korogna a gyomrunk, és nyugodt álmunk lesz.

7. Ne vidd túlzásba az evést

A fenti tippből az is következik, hogy az evést este már túlzásba sem szabad vinnünk. Ha ugyanis túl sokat eszünk, és túl zsíros, vagy a gyomrunk számára megterhelő ételeket, akkor a szervezetünk nem fog tudni leállni, mert el kell kezdenie megemészteni a rengeteg ételt.

Ha éhesek vagyunk este, együnk keveset. Így a szervezetünk is hamar végez az étel lebontásával, és hagy aludni minket.

8. Alvás előtt 2 órával kapcsold le a villanyokat

Egy új tanulmány szerint alkonyat után az elektromos fény negatívan hathat az alvásra, és az elalvási készségeinkre. Éppen ezért érdemes lehet elalvás előtt körülbelül 1-2 órával lekapcsolni a villanyokat, hogy a szemünket és szervezetünket hozzászoktassuk a sötéthez.

9. Túlzott meleg

Ha túl meleg van a szobában, nem fogsz tudni elaludni. Ezt tudományosan igazolták. Ezért érdemes a szobát hűvösen tartanunk, hogy könnyebben menjen az alvás. Vigyázzunk azonban, hogy ne legyen túl hideg sem, nehogy megfázzunk.

10. Mindig ugyanakkor menj aludni

Érdemes mindig ugyanakkor aludni menni, hiszen így a szervezeted beáll az adott rutinra. ha össze-vissza alszunk el, akkor a szervezet is zavart lesz, ő is össze-vissza fog próbálkozni elaludni, ami hosszú távon alvászavarokhoz vezethet.

egészség életmód trükkök tippek


Megtekintések száma: 81836


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet